Фінансова грамотність українських школярів модернізує освітній процес

18 квітня 2018 р. у залі засідань вченої ради ТНЕУ відбувся Другий регіональний освітній форум «Особливості впровадження курсу «Фінансова грамотність» у контексті модернізації освітнього процесу», який спільно організували і провели Тернопільський національний економічний університет і Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Учасників форуму, а це – студенти факультету фінансів, науковці кафедри фінансів ім. С. І. Юрія, учні та учителі загальноосвітніх шкіл Тернополя і області, де факультативно вивчають фінансову грамотність, привітали ректор університету, доктор економічних наук, професор Андрій Ігорович Крисоватий і декан факультету фінансів, кандидат економічних наук, доцент Андрій Ярославович Кізима, які наголосили на актуальності даної події, на необхідності і потрібності формування фінансової грамотності у кожній сім’ї зокрема і в українських родинах в цілому...

Про «Інструменти навчання курсу «Фінансова грамотність» в умовах реалізації Концепції Нової української школи» розповів учасникам форуму заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва ТОКІППО Ігор Михайлович Вітенко, а вчитель курсу «Фінансова грамотність» НВК «Загальноосвітня школа I-III ст. №2-ДНЗ міста Хоростків Віта Олександрівна Желізняк поділилася власною «Методикою викладання курсу «Фінансова грамотність» у сучасній українській школі: з досвіду роботи».

Як можна перейти «Від шкільного проекту до міжнародного співробітництва через інструменти навчання курсу «Фінансова грамотність» розповіла вчителька економіки Буцнівської ЗОШ I-III ст. та Комунального закладу Байковецька ЗОШ I-II ст., вчитель вищої категорії Діана Степанівна Яценко.

Практикою викладання фінансової грамотності у вищій школі та можливостями співпраці із загальноосвітніми навчальними закладами поділився доцент кафедри фінансів ім. С. І. Юрія – кандидат економічних наук, доцент Володимир Петрович Горин.

Про «Формування культури фінансової поведінки в рамках проведення Глобального тижня грошей» розповіла учасникам форуму вчитель економіки НВК ШЕЛ №98 ім. Іванни Блажкевич, вчитель вищої категорії, вчитель-методист Ольга Володимирівна Водовіз

Фінансовий консультант ОВБ Алфінанц Україна Василь Степанович Огринович навчав присутніх «Як будувати фінансово грамотний будинок сім’ї», наголошуючи на міцності фундаменту – своєрідної фінансової подушки (запасу), усвідомленні власних дій і важливості бути свідомо фінансово грамотними громадянами…

«Студентські стартапи від А до Я» представили учасникам форуму докторант, кандидат економічних наук, доцент Віталій Валерійович Письменний і студенти факультету фінансів ТНЕУ Яна Юхимець, Христина Василевська, Надія Куриленко, Соломія Табака, та показали фільм «Доторкнись, щоб побачити», який до сліз зворушив усіх присутніх у залі засідань вченої ради університету…

Воістину, більшість людей живуть химерними мріями і емоційно витрачають гроші на зовсім непотрібні речі, навіть не задумуючись, що можна допомогти тим, хто мріє побачити красу довкілля, прагне ходити власними ногами чи взяти горнятко кави власними руками, хоче чути спів птахів і голос найдорожчих людей – батька і матері…

Фінансова грамотність, як і милосердя, починається із сім’ї, – де батьки власним прикладом ненав’язливо вчать дітей мудро розпоряджатися наявними коштами так само, як бути привітними до людей і шанувати довкілля, а продовжується у школі, де вчителі дають школярам уже ази економічних знань. Відтак фінансово грамотні діти, виростаючи, розуміють, що гроші не можуть змінити людей, але вони можуть допомогти їм стати тими, ким вони є насправді.

Томас Фуллер свого часу сказав, що гроші породжують гроші. Звісно, це правда. Але ж навіть гроші треба примножувати усвідомлено, бо, як стверджував Адріан Декурсель, «Гроші для розумних людей є засобом, для дурнів – метою».

«Гроші ні з кого не зробили дурня, – говорив Кін Хаббард – Просто вони виставляють дурнів напоказ».

– На жаль, більшість сучасних школярів не знають ціни грошам, – поділився власними спостереженнями вчитель географії і економіки навчально-виховного комплексу «Мишковицька ЗОШ I-III ст. ДНЗ» Петро Артемович Волинець. – Батьки, заробляючи гроші за кордоном, дають дітям те, чого їм поки що через юний вік не варто було би мати, наприклад, надкоштовні мобільні телефони. Батьки наче відкупляються від своїх дітей, чи компенсують свою відсутність дорогими подарунками. Але вони повинні врешті зрозуміти, що ніякі матеріальні речі не замінять дитині саму присутність батьків у житті дитини, яка має відчувати, що потрібна своїм батькам, що її люблять і турбуються її долею. Натомість дорогі подарунки інколи навіть озлоблюють самих дітей чи викликають заздрість у ровесників, що створює нездоровий мікроклімат у класі чи навіть у школі. Діти мають ставитися до речей просто, наприклад, до телефону – як до засобу зв’язку чи комунікації, а не хизуватися коштовністю, яка заважає і вчитися, і вільно спілкуватися з ровесниками…

На Другому регіональному освітньому форумі «Особливості впровадження курсу «Фінансова грамотність» у контексті модернізації освітнього процесу» вчили фінансової грамотності, зокрема заради того, щоби мати змогу власні мрії успішно реалізувати, тобто розподіляти кошти і планувати витрати, мати заощадження – своєрідну фінансову подушку, бути причиною власного фінансового розвитку, своєї сім’ї і країни…

Висновок один: громадяни країни, незалежно від віку, мають бути свідомо фінансово грамотними. Можливо, заради цього варто модернізувати освітній процес у школах України.

Модератором форуму була доктор економічних наук, професор кафедри фінансів ім. Сергія Ілліча Юрія Тетяна Олексіївна Кізима, яка, підсумовуючи роботу, наголосила на тому, що лише наполегливою працею можна досягнути успіху взагалі і фінансового зокрема, подякувала учасникам заходу за плідну роботу заради розвитку в регіоні фінансової грамотності.

скачать dle 12.0